دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه ی امكانات لازم برای خدمت رسانی به شركت كنندگان در حركت عظیم اربعین فراهم شود
 
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای رفاه و راحتی هرچه بیشتر جامعه ی دانشگاهی كشور و حضور در حركت عظیم اربعین لازم است همه ی امكانات لازم برای خدمات رسانی به این افراد فراهم شود.
همه ی امكانات لازم برای خدمت رسانی به شركت كنندگان در حركت عظیم اربعین فراهم شود
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دكتر علی محمد آخوندعلی در جلسه ی قرارگاه علم الهدی دانشگاه های استان خوزستان به منظور بررسی برنامه های اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) كه چهارشنبه پنجم مردادماه در سالن اجتماعات حوزه ی ریاست دانشگاه برگزار شد، بیان كرد: اربعین معجزه و طرح و برنامه ای است كه در ادامه ی راه كربلا توسط امام سجاد (ع) طراحی شده است. 

وی یا بیان اینكه این حركت عظیم آثار معنوی بی شماری دارد گفت: امیدواریم دانشگاه هایی كه در مسیر حركت كاروان های اربعین قرار دارند با هماهنگی لازم بتوانند میزبان هایی شایسته برای زائران امام حسین (ع) باشند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بابیان اینكه كار برای سیدالشهدا از كارهای دیگر متفاوت است، گفت: آن زمان كه اراده ی خداوند در كارگردانی عالم این است كه مكتب سیدالشهدا هر روز بیشتر منتشرشده و گسترش یابد.

وی افزود: در روایات از حضرت زهرا (س) به عنوان لیله القدر نام برده می شود و اراده ی خداوند بر این است كه ایشان در استتار بماند. اما اراده ی خداوند بر انتشار سیدالشهدا در عالم است و از زمانی كه انسان پا بر روی كره ی خاكی گذاشته است نام امام حسین(ع) با خلقت انسان همراه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد، تصریح كرد: امروز در هر جایگاهی اگر بتوانیم بخشی از حركت عظیم اربعین را پیش ببریم، به بخشی از اراده ی الهی تبدیل می شویم كه مقدر كرده است امام حسین(ع) منتشر شود؛ باوجودی كه حركتی رسانه ای وجود دارد كه این راه پیمایی و این گردهمایی منحصربه فرد را كاملاً نادیده بگیرد.

وی، ادامه داد: موكب دانشگاهیان باید با موكب های دیگر تفاوت هایی داشته باشد؛ پیشنهاد می كنم حوزه ی فرهنگی ستاد اربعین تشكیل شود كه ازنظر محتوایی خدماتی متناسب با محیط و فضا را به زائران ارائه دهد تا از این فرصت كم نظیر و بی نظیری كه اتفاق می افتد بهره لازم را برد.

گفتنی است این نشست با حضور مسئولان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی استان خوزستان همراه بود و در خصوص برقراری موكبی در یادمان چذابه از سوی دانشگاهیان استان خوزستان برای خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) تبادل نظر تصمیم گیری شد.
   تاریخ: ۱۶:۰۹ - ۰۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴