دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دانشگاه شهید چمران اهواز در 25 رشته عضو هیئت علمی می پذیرد
 
رئیس دبیرخانه ی هیئت اجرایی جذب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه در فراخوان نخست (اردیبهشت ماه امسال) در 13 رشته و در فراخوان دوم (آبان ماه امسال) در 12 رشته عضو هیئت علمی می پذیرد.
دانشگاه شهید چمران اهواز در 25 رشته عضو هیئت علمی می پذیرد
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دكتر سیدابراهیم موسوی قهفرخی دراین باره بیان كرد: دانشگاه برای جذب هیئت علمی در 43 رشته اعلام نیاز كرده است كه درخواست های لازم به دفتر جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است و این دفتر با جذب در 25 رشته در دو فراخوان موافقت كرده است.

وی، اظهار كرد: فرآیند جذب هیئت علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز بر این اساس است كه پیش از اعلام فراخوان ها نیاز دانشكده ها بررسی می شود و پس از اولویت بندی در دفتر جذب مركز و بررسی در گروه های مختلف با همكاری معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی موردبررسی قرار می گیرد.

رئیس دبیرخانه ی هیئت اجرایی جذب دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: پس از اولویت بندی های لازم و براساس تاریخ اعلام شده درخواست ها به دفتر جذب ارسال می شود و پس آن سهمیه ی جذب هر دانشگاه اعلام می شود. اگر درخواست جذب دانشگاه از سهمیه ی در نظر گرفته شده بیشتر باشد بار دیگر اولویت های اساسی با هماهنگی دانشكده ها به مركز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می شود.

موسوی قهفرخی، ادامه داد: دفتر جذب وزارت عتف در دو بازه ی زمانی اردیبهشت ماه و آبان ماه فراخوان جذب را منتشر می كند و با اتمام نام نویسی، اسامی به دبیرخانه ی جذب دانشگاه ها ارسال می شود. پس از تكمیل پرونده ها، حداقل سه برابر ظرفیت اعلام شده به كارگروه علمی و عمومی دانشگاه معرفی و نتایج در هیئت اجرایی جذب دانشگاه آماده و به دفتر جذب وزارت علوم اعلام می شود.

وی، عنوان كرد: رشته های موردنیاز دانشگاه شهید چمران اهواز برای جذب هیئت علمی در این فراخوان شامل رشته ی «محیط زیست گرایش مواد زائد» دانشكده ی مهندسی آب و محیط زیست، دو رشته ی «حقوق جزا و جرم شناسی» و «حقوق عمومی» دانشكده ی حقوق و علوم سیاسی، رشته ی «فیزیولوژی ورزشی» در دانشكده ی علوم ورزشی، رشته ی «فیزیك گرایش فیزیك پلاسما» دانشكده ی علوم، رشته ی «بیماری های داخلی دام های كوچك» در دانشكده ی دامپزشكی، رشته ی «زمین شناسی یا تكتونیك» در دانشكده ی زمین شناسی، رشته ی «مهندسی عمران گرایش راه و ترابری» در دانشكده ی عمران، رشته ی «تكنولوژی آموزشی» در دانشكده ی علوم تربیتی و روان شناسی، رشته ی «مدیریت دولتی» در دانشكده ی اقتصاد و علوم اجتماعی و دو رشته ی «مهندسی صنایع و مهندسی نفت» و «حفاری» در دانشكده ی مهندسی است.

رئیس دبیرخانه ی هیئت اجرایی جذب دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در هركدام از این 13 رشته حداقل یك نفر عضو هیئت علمی جذب می شود. با توجه به اینكه تلاش داریم كه در این دانشگاه افراد دارای توانمندی علمی و عمومی لازم برای عضویت هیئت علمی را جذب كنیم ممكن است صلاحیت علمی و عمومی برخی افراد تائید نشود و در این صورت جذب نیز انجام نمی شود؛ اما امیدواریم بتوانیم از تمامی ظرفیت دانشگاه برای جذب عضو هیئت علمی استفاده كنیم.

موسوی قهفرخی، خاطرنشان كرد: مرحله ی علمی جذب شامل بررسی محل تحصیل مقاطع مختلف، معدل، فعالیت های پژوهشی ازجمله انتشار مقاله، كتاب، سابقه ی تدریس، تسلط به زبان انگلیسی، نحوه ی بیان و شیوه ی تدریس، توانایی در بهره گیری از منابع الكترونیكی و... است.

وی، گفت: مرحله ی بررسی علمی افراد با حضور رئیس دانشكده به عنوان رئیس كارگروه جذب، مدیر گروه، دو عضو هیئت علمی متخصص و نماینده ای از سوی دفتر جذب دانشگاه برای نظارت بر حسن اجرای كار برگزار می شود. پس از انجام مرحله ی علمی و عمومی در جلسه ی هیئت اجرایی جذب دانشگاه درباره ی وضعیت افراد تصمیم گیری می شود و افراد منتخب برای حكم نهایی به مركز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می شوند.

رئیس دبیرخانه ی هیئت اجرایی جذب دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان خاطرنشان كرد: برای جذب این تعداد عضو هیئت علمی مجوزهایی لازم از سازمان اداری و استخدامی كشور دریافت می شود و امیدواریم جذب نیروی ها توانا در حوزه های مختلف بتوانیم از ظرفیت های لازم استفاده كنیم.
   تاریخ: ۱۶:۰۹ - ۰۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۰۹