دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری دوره آموزشی تشکیلاتی «عمار» در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
 
دوره تشکیلاتی فرهنگی «عمار» ویژه انجمن های اسلامی با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می شود.
برگزاری دوره آموزشی تشکیلاتی
دوره تشکیلاتی فرهنگی "عمار" ویژه انجمن های اسلامی با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر دوره تشکیلاتی فرهنگی مشترک برگزار می کنند.

فرشاد کرمی؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت و گو با تسنیم بیان کرد: برای اینکه بتوانیم آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی را در مقابله با نظام استکبار پیش ببریم، راهی جز ایجاد تشکل نداریم؛ دانشگاه محل ورزیدگی و آزموده شدن و تمرین برای ورود به صحنه حقیقی جامعه است تا در آزمون جامعه تشکیلاتی زندگی و پیشروی کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره جزئیات طرح «عمار» هم گفت: هدف ما از برگزاری دوره، آموزش ایده ها و شیوه هایی چون توسعه فردی، شناخت جریانات سیاسی در کشور ، سواد رسانه و اهمیت مشارکت در انتخابات است.

وی افزود: در این دوره از اساتید برجسته استانی و کشوری استفاده می شود و مسولان استانی و کشوری حضور دارند.

سعیده محمدی؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هم بیان کرد: «عمار» در واقع، نخستین دوره آموزشی تشکیلاتی است که در این ابعاد در دانشگاه خرمشهر برپا می شود.

محمدی ادامه داد: سرفصل های این دوره با توجه به نیاز سنجی ها و الزامات کار تشکیلاتی انتخاب شده است؛ دوره هایی همچون الزامات کار تشکیلاتی، جریان دانشجویی و گفتمان های انقلابی، سواد رسانه، انتخابات - جامعه و دانشجو مهمترین مباحثی است که شرکت کنندگان با هدایت اساتید برجسته استانی و ملی با آن روبه رو می شوند.

سجاد روحی زاده؛ مسئول اجرایی دوره عمار و دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: مهم ترین و اساسی ترین چالش امروز دانشجویان در عرصه های علمی، سیاسی و اجتماعی، حضور فعال و کنش گرانه است؛ دانشجو نباید در فضای آموزشی و فیزیکی دانشگاه محصور باشد، بلکه باید به عنوان پل ارتباطی در جامعه حضور فعال داشته باشد.

این دانشجوی فعال فرهنگی افزود: این تفکر باید در جامعه نهادینه شود که دانشجو آینده ساز است و شخصیت موثر و تاثیرگذار دارد و تشکل های دانشجویی به عنوان قطب نمای فعالیت های سیاسی و فرهنگی نقش هادی را در دانشگاه دارند.

روحی زاده گفت: این دوره مشترک به مدت دو روز؛ سوم و چهارم اسفند در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر برگزار می شود. اساتید و مسولانی چون معاون فرهنگی وزیر علوم، استاندار ویژه خوزستان، مسئول بسیج دانشجویی خوزستان و مسئول خبرنامه دانشجویان ایران در این نشست تشکیلاتی حضور خواهند داشت.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۰۳ - ۰۲/۱۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۶