دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم ایجاد امکان جذب دانش آموختگان رشته های الهیات در آموزش و پرورش
 
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نبود امکان جذب دانش آموختگان رشته هایی مانند فلسفه در آموزش و پرورش و بازار کار گفت: اگر آموزش و پرورش تمام رشته های الهیات و معارف اسلامی از جمله فلسفه را تحت عنوان زیرمجموعه الهیات در آزمون های استخدامی در نظر بگیرد، ...
لزوم ایجاد امکان جذب دانش آموختگان رشته های الهیات در آموزش و پرورش دکتر نعیم عموری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران اهواز پنج رشته تحصیلی شامل رشته علوم قرآن در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، رشته فقه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته فلسفه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته زبان و ادبیات عربی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و رشته مترجمی عربی در مقاطع کارشناسی و ارشد دایر هستند.

وی ادامه داد: عموما استقبال خوبی از این رشته ها می شود؛ البته رشته های مانند زبان و ادبیات عربی و مترجمی عربی در خوزستان ابزار کار دارند بنابراین امکان اشتغال بیشتری نسبت به بقیه رشته ها دارند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تعداد دانشجویان رشته فلسفه به نسبت کمتر است و علت اصلی آن نیز اشتغال است زیرا اشتغال این رشته تعریف نشده اما رشته علوم قرآن و فقه تحت عنوان الهیات است و دانش آموختگان آن در آموزش و پرورش نیز جذب می شوند.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش تمام رشته های الهیات و معارف اسلامی از جمله فلسفه را تحت عنوان زیرمجموعه الهیات در آزمون های استخدامی در نظر بگیرد، استقبال دانشجویان از این رشته ها نیز افزایش می یابد.

عموری با اشاره به ضرورت احیای رشته دبیری عربی، گفت: یک زمانی رشته دبیری عربی در دانشکده تدریس می شد و البته این رشته هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان نیز ارائه می شود ولی ما نیز برای احیای آن درخواست داده ایم زیرا کاملا مورد نیاز است و از سویی منجر به اشتغال دانشجویان بومی نیز می شود.

وی افزود: در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه و با توجه به اینکه دروس کارگاهی و پروژه ای دانشکده الهیات و معارف اسلامی در دادگستری و آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرند، برای برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی با این دستگاه ها در ارتباط هستیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۰۴ - ۰۴/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۴۲