دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم مردمی سازی برنامه های دهه فجر از سوی برنامه ریزان دانشگاه
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بر لزوم مردمی سازی برنامه های دهه فجر از سوی برنامه ریزان این دانشگاه تاکید کرد.
لزوم مردمی سازی برنامه های دهه فجر از سوی برنامه ریزان دانشگاه غلام حسین مکتبی در نشست ستاد هماهنگی گرامی داشت دهه فجر که در تالار اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) با اشاره به مسائل طرح شده در جلسات استانداری در خصوص نکوداشت دهه فجر گفت: در برنامه ریزی برای برگزاری مراسم دهه فجر اقتضائات استانی از قبیل تنوع قومیتی، زبان ها و گویش های متنوع خوزستان، پوشش محلی مردمان و مانند آن می تواند مدنظر قرار گیرد تا به برنامه های این ایام تنوع و تازگی ببخشد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مردمی سازی برنامه های این دهه باید مورد توجه برنامه ریزان دانشگاه قرار بگیرد؛ به این معنا که از ظرفیت دانشجویان، انجمن ها، کانون ها و تشکل های اسلامی بهره برده شود و مسئولان دانشگاه نقش هدایت کننده و حامی داشته و تسهیل گر اجرای برنامه ها باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با موضوع انتخابات اسفندماه پیوند خورده است، تصریح کرد: تلاقی این دو مناسبت و موضوع مهم ملی باید در طراحی برنامه های دهه فجر مد نظر قرار بگیرد زیرا برگزاری باشکوه مراسم ایام الله دهه فجر نقش و تاثیر برجسته ای در میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو خواهد داشت؛ کما اینکه ستاد جهاد تبیین نیز در همین راستا تشکیل شده است.

مکتبی استفاده از ظرفیت های دو ماه مبارک رجب و شعبان را در برنامه ریزی های مراسم دهه فجر موثر دانست و گفت: تشکیل تورهای رسانه ای به منظور پوشش خبری و تصویری مناسب از فعالیت های دانشگاه و انعکاس مطلوب به جامعه درون و بیرون دانشگاهی نوعی جهاد تبیین تلقی می شود و بیانگر پویایی و اثربخشی نقش دانشگاه در عرصه های دینی و انقلابی خواهد بود.

وی با اشاره به شعار دهه فجر امسال با عنوان دولت، کار و فعالیت و با تاکید بر اینکه دهه فجر باید نمایانگر دستاوردهای 44 ساله انقلاب اسلامی باشد، گفت: نمایش این دستاوردها مستقیما در میزان رغبت عموم مردم برای حضور در پای صندوق های رای موثر خواهد بود.

مکتبی با اشاره به اینکه آیین های افتتاحیه در هر حوزه ای در دانشگاه می تواند در ایام دهه فجر امسال برگزار شود، گفت: دانشگاهیان در برگزاری برنامه های این ایام با رویکردی نوین وارد عمل شوند و تا حد امکان از فعالیت های کلیشه ای و تکراری که اثربخشی کمتری دارد پرهیز شود.

وی خاطره گویی و روایت گری راویان عرصه انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مدافعان سلامت و شناساندن نام محله هایی در اهواز که افراد انقلابی و شهدای انقلاب در آن ها سکونت داشته یا دارند و نیز تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب را از دیگر مواردی عنوان کرد که در برنامه ریزی این ایام می تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به بیان برنامه های دهه فجر سال گذشته در دانشگاه پرداخت و گفت: عطرافشانی مزار شهدا دیدار با خانواده شهدا، برگزاری وب نشست، مسابقات کتابخوانی، آذین بندی دانشکده ها، برپایی جشنواره شکوه مادری، اکران فیلم های مرتبط با موضوع انقلاب، پیاده روی صبحگاهی ویژه کارکنان، برگزاری مسابقات جام دهه فجر ویژه اساتید و دانشجویان، برگزاری نشست های بصیرتی، سخنرانی و اردوهای راهیان پیشرفت از اهم فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین علی عیدیان، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، از دهه فجر به مثابه یک جشن ملی یاد کرد و گفت: لازمه اینکه ایام الله دهه فجر به عنوان جشنی ملی قلمداد شود شناخت اقتضائات زمان و فضا برای برنامه ریزی در این راستا است.

وی بر طراحی برنامه های جدید تاکید کرد و افزود: دیدار با خانواده های معزز شهدا صرفا به مناسبت ها محدود نشود، بلکه باید در تمام سال برنامه ریزی برای دیدار همه دانشگاهیان، داشته باشیم زیرا این دیدارها و شنیدن صحبت های خانواده های شهیدان تاثیر مضاعف و بسزایی در جهت دهی تفکرات نسل جوان دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۸:۴۶ - ۰۱/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۵۱