دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز پیام نور هویزه و پردیس شهدای هویزه ادغام می شوند
 
دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی خوزستان جزئیات ادغام برخی مراکز پیام نور از جمله مرکز پیام نور هویزه در پردیس شهدای هویزه دانشگاه شهید چمران اهواز را تشریح کرد.
مرکز پیام نور هویزه و پردیس شهدای هویزه ادغام می شوند دکتر رحیم قاسمیه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ارتباط با دانشگاه پیام نور به ما دستور داده شده است که برخی واحدها در هم ادغام شوند؛ به عنوان مثال واحد پیام نور هویزه به احتمال زیاد با پردیس شهدای صنعتی هویزه ادغام می شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای طرح آمایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، ادامه داد: البته در ارتباط با یکی دو واحد پیام نور استان نیز دستور بررسی داده شده است؛ و احتمالا این مورد ادغام در ارتباط با این مراکز نیز صدق کند اما این تصمیم نیاز دارد که در کمیسیون تحول و ارزیابی آموزش عالی استان خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز تصویب و سپس به وزارت علوم ابلاغ شود.

دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی خوزستان در خصوص تفاوت در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور و سراسری و ادغام آن در دانشگاه های سراسری، گفت: این مساله جزو موضوعاتی است که باید در کمیسیون بررسی شود؛ فرض بر این است که دانشجویان پیام نور به پردیس هویزه منتقل شوند و دانشگاه پیام نور هویزه در سال های آینده پذیرش نداشته باشد تا این مساله حل شود.

ارزیابی 110 مرکز آموزش عالی در استان خوزستان

وی ادامه داد: در حال حاضر 110 مرکز آموزش عالی در استان خوزستان فعال هستند و ارزیابی و نظارت و تضمین کیفیت آن ها بر عهده دبیرخانه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی است. هدف اولیه فعالیت این دبیرخانه این است که مطمئن شویم موسسات آموزش عالی از حداقل استانداردهای لازم و انضباط قابل قبولی برخوردار هستند؛ به گونه ای که در این مراکز، خدمات آموزشی با کیفیت ارائه شوند.

"تولید مقاله"، در ارزیابی دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته نمی شود

قاسمیه در خصوص مشکل دانشگاه فرهنگیان در تولید نکردن مقالات و از سویی در نظر گرفتن شاخص مقالات تولید شده توسط وزارت علوم، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی ماموریت محور است، مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم برای کمک به دانشگاه، این بخش یعنی تولید مقاله را برای این دانشگاه در نظر نخواهد گرفت.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۶ - ۱۲/۱۰/۱۴۰۲   بازدید: ۴۵