دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حوزه و دانشگاه، دو نهاد پیشران فعالیت های آموزشی هستند
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو نهاد پیشران فعالیت های آموزشی که یکی پیشگام بسط و گسترش مرز دانش و دانایی و دیگری متولی تحکیم و تعالی بنیان های معرفتی و توسعه و ترویج فضلیت های معنوی و اخلاقی بوده اند.
حوزه و دانشگاه، دو نهاد پیشران فعالیت های آموزشی هستند علی محمد آخوندعلی با اشاره به 27 آذرماه، سالروز گرامی داشت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: در پیشینه تمدنی این سرزمین عزتمند همواره چراغ اندیشه و فکرت مردمانش به بهره فضیلت ایمان، معنویت، اخلاق و مذهب پرفروغ بوده است. اندیشمندان، علما و فضلا و دانشمندان زیادی به فضل شور وحدت و همگرایی برای فروزانی هر چه بیشتر چراغ علم و ایمان کوشیده اند و نمونه های بارز پرشماری درحافظه تاریخی این سرزمین می توان برشمرد که هریک نماد و نشانه ای از مظهر این همپوشانی در راه سعادت و رستگاری ایران زمین بوده اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو نهاد پیشران فعالیت های آموزشی که یکی پیشگام بسط و گسترش مرز دانش و دانایی و دیگری متولی تحکیم و تعالی بنیان های معرفتی و توسعه و ترویج فضلیت های معنوی و اخلاقی بوده اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تردیدی نیست که این نهادها هم در رویکرد و هم در ساختار تفاوت هایی با همدیگر دارند که این نمی تواند عاملی در جهت نفی از همگرایی آنان در رسیدن به یک هدف متعالی باشد و مراد از وحدت نیز یک همپوشانی هدفمند در رسیدن به این هدف آرمانی است. آرمانی که کارکرد علم و دین را مبنای سعادت جامعه می داند، به همین سبب همواره بر اصل وحدت این دو جایگاه مهم به عنوان یک ضرورت بایسته در همه برهه های بعد از انقلاب از سوی کارگزاران و شخصیت های برجسته نظام تاکید شده است، آنگونه که امام راحل مساله گفتمان حوزه و دانشگاه و بحث وحدت این دو نهاد را خواستار و مطرح می کند و مقام معظم رهبری نیز بر آن به عنوان یک آرمان و میثاق مهم تاکید ورزیده اند.

وی افزود: در دهه های اخیر نیز ملموس ترین زمینه های عینی تقارب حوزه و دانشگاه را می توان به کارگیری شیوه ها و روش های آموزشی و پژوهشی مشترک، استفاده از توانایی ها و ظرفیت های یکدیگر، تبادل اطلاعات مورد نیاز، مبادله استاد و مدرس و ارتباط فرهنگی و سیاسی لازم دانست که خود از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه به شمار می آیند.

آخوندعلی گفت: شهید مفتح که خود در زمینه مدارج علمی دانشگاهی و در عرصه اندیشه های معرفتی و معنوی حوزه دارای جایگاه شایسته ای بود، برترین منادی حلقه وصل و انسجام این دو نهاد بود و حقیقتا نقش برجسته ای نیز در این زمینه داشت. بنابراین روز 27 آذرماه، روز شهادت این اندیشمند فاضل به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه هم فرصت خوبی برای تکریم شخصیت علمی، فرهنگی و معنوی ایشان و هم زمانی مناسب برای پرداختن به اهمیت امر وحدت در این دو جایگاه است.

وی بیان کرد: با گرامی داشت یاد و خاطره شهید تلاشگر عرصه علم و فضلیت دکتر مفتح، این روز خجسته را به همه تلاشگران و سخت کوشان دانشگاه و حوزه تبریک می گویم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۰:۵۹ - ۲۷/۰۹/۱۴۰۲   بازدید: ۴۹