دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

سه رکن استاد، کارشناسان و دانشجویان هستند در کنار هم معنا پیدا می کنند
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهوازگفت: سه رکن آموزشی که  شامل استاد، کارشناسان و دانشجویان هستند در کنار هم معنا پیدا می کنند و هر کدام دچار مشکل شوند آموزش مختل می شود. پس نیاز است که هر سه تکریم شوند.
رحیم پیغان در آیین بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش که امروز (17 اردیبهشت) در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: هشتم تا 17 اردیبهشت به عنوان دهه سرآمد آموزشی با شعار سرآمدی، آموزش هدفمند و مردمی سازی آموزش نامگذاری شد که البته تنها شعار نیست بلکه بر اساس آیات قرآنی، ما به عنوان معلم، این افتخار را داریم که جا پای انبیا می گذاریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود سه رکن آموزشی در کنار هم، ادامه داد: سه رکن آموزشی که شامل استاد، کارشناسان و دانشجویان هستند در کنار هم معنا پیدا می کنند و هر کدام دچار مشکل شوند آموزش مختل می شود. پس نیاز است که هر سه تکریم شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: در دو سال اخیر، با چالش حضوری شدن دانشگاه روبرو بودیم چون سیستم های آموزشی در آن دوره آمادگی نداشتند. همچنین در سال 1401 بحران فرهنگی داشتیم که آن را پشت سر گذاشتیم، اما به این معنا نیست که تمام شده است.

پیغان عنوان کرد: دو چالش پیش روی دانشگاه ها، یکی هجوم فرهنگی است و هویت علمی و جایگاه دانشگاه ها در عرصه اجتماع است. وزارت علوم نیز در این زمینه، در حال عملیاتی کردن راهکارهای پیشرفته است که به تدریج به اجرا درمی آید.

وی تاکید کرد: در بحث هجوم فرهنگی شاهد جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی کشورهای پیشرفته علیه کشورهای در حال توسعه هستیم که نام دیگر آن ناتوی فرهنگی گذاشته شده است. تمام شبکه های خبری و اجتماعی دست به دست هم داده اند تا کار تخریب فرهنگ های اصیل را انجام دهند و با تخریب فرهنگ های اصیل، نفوذ راحت می شود.

وی با اشاره به راهکارهای وزارت علوم برای مقابله با تهاجم فرهنگی علیه دانشگاه ها گفت: اولین اقدام ایجاد حس اعتماد و امید به آینده به عنوان شعار اصلی، از وظایف ما است؛ اگر یک جوان ناامید شود ما در قبال یک نسل مسئول هستیم و دانشجو به صحبت استاد گوش می دهد و حرف استاد به دانشجو می تواند مسیر او را عوض کند.

پیغان تاکید کرد: اقدام بعدی وزارت علوم، آموزش نیازمحور و اشتغال آفرین است. امسال 350 رشته مکان در سازمان سنجش حذف شد و ممکن است در سال های آتی به دلایلی برای خیلی از رشته ها این اتفاق بیفتد. بنابراین ما هستیم که می توانیم یک رشته را بی محصول معرفی کنیم و در قبال این آسیب مسئول هستیم. سومین اقدام، ماموریت گرایی و آمایش آموزش عالی وزارت علوم است. در این راستا، شاهد ادغام رشته ها، برخی دانشگاه ها و تعطیلی برخی رشته ها در آینده خواهیم بود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۷:۲۶ - ۱۷/۰۲/۱۴۰۳   بازدید: ۶۸
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
سه رکن استاد، کارشناسان و دانشجویان در کنار هم معنا پیدا می کنند  دیار کارون