دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در آستانه انتخابات
 
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در آستانه برگزاری ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، در پیامی از جامعه دانشگاهی و عموم مردم برای حضور پای صندوق های رای دعوت کرد.
پیام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در آستانه انتخابات به گزارش ایسنا، در پیام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در آستانه برگزاری ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است:

اسلامیت و جمهوریت دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است که در نگاه امام خمینی(ره) و در مدل مردم سالاری دینی هر دو برای تحقق حکومت عادلانه لازم و ضروری است و تضعیف و یا حذف هر کدام موجب از هم گسیختگی تئوریک و عملی شالوده حکومت اسلامی می شود.

نادیده گرفتن نقش مردم و کم رنگ کردن خاصیت مردمی انقلاب مسیر روشنی نیست و تباه آفرین است و این در صورتی است که امامین انقلاب حقیقتا به مردم باور داشتند و در هر برهه مردم توانستند با حضور خود تحول و تغییر اساسی ایجاد کنند و این تغییرات موجب تعالی نظام و مانع از انباشت ثروت و قدرت و فساد ساختاری گشته است.

سیاست زدایی و حذف سلایق مختلف و تنگ نظری در برخی دوره ها، نقش مردم را کمرنگ ساخته است. اینکه رای مردم را تزیینی تلقی کرده و صاحب اثر ندانیم، از سوی هر جریانی طرح شود، غیرقابل قبول است. امروز جهان در حال تجربه دنیا جدید و آگاه و ضداستعمار است و در این پیچ تاریخی که رژیم های غاصب با شدت تمام، دنبال ایران ضعیف هستند که به خیال خود اثرگزاری معنوی ایران مقتدر را بکاهند، مشارکت بالا باطل السحر توطئه های دشمن است و هر رای در صندوق رای به هر جریان و گروهی تقویت جریان مقاومت و آری به ایران قوی است.

در این بین، خواص دانشگاهی که صاحب رای و نظر و مخاطب هستند و شجاعانه و متفکرانه عمل می کنند، نقش ویژه و تعیین کننده دارند و هر نوع غفلتی، آسیب زا است. به تعبیر رهبری معظم انقلاب، خواص باید جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود که اگر از این وظیفه غفلت شود، حوادثی پیش خواهد آمد که ضربه های تاریخی به همراه می آورد.

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، ادوار انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و فعالان دانشجوی دانشگاه ها به عنوان یکی از خواص حوزه دانشگاه، که نقش شتاب دهندگی دارند از جامعه دانشگاهی و عموم مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در پای صندوق رای، دعوت می دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۵۸ - ۱۰/۱۲/۱۴۰۲   بازدید: ۳۰