دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری اولین همایش ملی «علوم مهندسی محیط زیست در افق توسعه»
 
اولین همایش ملی «علوم مهندسی محیط زیست در افق توسعه» امروز چهارشنبه 25 بهمن ماه به میزبانی دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز، در تالار اجتماعات شهید مطهری دانشکده علوم، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از خوزستان، در ابتدای این همایش دکتر تیشه زن، دبیر علمی این همایش از ارسال 112 مقاله به دبیرخانه همایش ملی «علوم مهندسی محیط زیست در افق توسعه» خبر داد و گفت: از این تعداد 87 مقاله پذیرفته شده است که به صورت شفاهی و پوستر ارائه می شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت زیست محیطی کشور گفت: بسیاری از مشکلات این حوزه حاصل دخالت انسان است و در حال حاضر کشور ایران در جهان از جایگاه خوبی برخوردار نیست.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ضرورت توجه به توسعه پایدار در برنامه های کشور، اظهار کرد: فعالیت های صنعتی، کشاورزی و... باید به گونه ای دنبال شود که نسل آینده نیز بتواند از منابع کشور برخوردار باشد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان نیز گفت: تبدیل شدن محیط زیست به چالشی کلی در کشور فرصتی را برای دانشگاهیان فراهم می کند تا این حوزه را به مسئله ای اجتماعی در راستای فرهنگ سازی تبدیل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که محیط زیست به دغدغه ای اجتماعی تبدیل نشود، راه برای خروج از این بحران ها تسهیل نخواهد شد و نقش دانشگاه در این زمینه بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: تبدیل شدن محیط زیست به چالشی کلی در کشور، فرصتی برای دانشگاهیان است تا این مسئله را به یک مسئله اجتماعی در راستای فرهنگ سازی تبدیل کنند.
در ادامه دکتر فلاح، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی در روند صدور مجوزهای تاسیس اشاره کرد.
وی بر لزوم توجه به استفاده از صنایع سبز و منطبق بر محیط زیست تاکید و گفت: در حوزه خودروسازی استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، گفت: در سال های اخیر مسیر سیاست گذاری در حوزه محیط زیست را به خوبی عملیاتی نکرده ایم.
گفتنی است این نشست با حضور شماری از مسئولان استان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، همراه بود.
منبع خبر:
بسیج نیوز
   تاریخ: ۱۸:۵۶ - ۲۷/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۳۴