دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با گلایه از همکاری نکردن برخی نهادها و صنایع استان خوزستان با دانشگاه با وجود ظرفیت زیاد و خوب در استان خوزستان، گفت: بسیاری از کارها، نیازمند پشتوانه مالی است و باید شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند و ما نیز آماده همکاری هستیم.
شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند دکتر محمدعلی آخوندعلی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تبیین نحوه ارزش گذاری دانشگاه ها در قالب سیاست ها و شاخص های ملی و بین المللی اظهار کرد: باید توجه شود اگر کار کارهای انجام شده تبیین نشود، مورد رصد و ارزیابی قرار نمی گیرد و جایگاه دانشگاه ها مغفول می ماند.

وی با اشاره به چگونگی رشد رتبه این دانشگاه بیان کرد: ترکیب نهاد این دانشگاه به گونه ای است که برای این کار ساخته شده است، بنابراین در دو سال اخیر کارهای خیلی خوبی انجام شده است و ارتباط با صنعت را توسعه داده ایم. بسیاری از مدیران که با ما تعامل خوبی داشتند، نیازها را اعلام و کمک کردند تا با هم همکاری علمی داشته باشیم و نتایج این کارها، ثبت اختراع و مقاله های علمی و پژوهشی شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با گلایه از همکاری نکردن برخی نهادها و صنایع استان خوزستان با دانشگاه با وجود ظرفیت زیاد و خوب در استان خوزستان گفت: شرکت نفت این همه پول در اختیار دارد و باید دنبال این همه محقق و دانشمند بدود. در دانشگاه شهید چمران اهواز 700 عضو هیات علمی وجود دارد که استادان برجسته ای هستند و نهادها می توانند از این پتانسیل استفاده کنند اما چرا این طرف و آن طرف می دوند؟

آخوندعلی ادامه داد: بسیاری از کارها، نیازمند پشتوانه مالی است و باید شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند و ما نیز آماده همکاری هستیم.

وی افزود: در اهواز وزارت، نیروی کوچکتری به نام سازمان آب و برق هست و شرکت های پتروشیمی نیز وجود دارند و می توانیم به همدیگر کمک کنیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پتانسیل علمی دانشگاه برای حل مشکل صنایع آلاینده گفت: فلرهای نفتی آلودگی ایجاد می کنند و منجر به نارضایتی زیادی می شوند؛ این صنایع می توانند از طریق ارتباط با دانشگاه ها این مساله را رفع کنند اما بعضی جاها نمی بینیم جلو بیایند و ما دنبال آن ها می دویم، در حالی که به سادگی می توانیم با همدیگر همکاری کنیم.

وی با اشاره به افزایش برداشت نفت در میدان های نفتی گفت: آلودگی ناشی از سوختن گاز یا توزیع نفت، به معضل تبدیل شده است و از طرف دیگر آلودگی رودخانه ها نیز وجود دارد؛ همه این مسائل از طریق ارتباط با دانشگاه ها قابل حل هستند. سازمان های مربوطه اگر می خواهند به صورت علمی این مشکل را حل کنند باید با ما ارتباط برقرار کنند.

آخوندعلی ادامه داد: البته در این خصوص سازوکارهای جدیدی وجود دارد و برای طرح مسائل و موضوعات مهم از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام می شود تا مسائل خاص به صورت قانون دربیاید. دبیر شورای انقلاب فرهنگی حکمی برای من صادر کرده است تا کارگروه ویژه بررسی مسائل خاص خوزستان را مطرح کنم تا این موارد به صورت قانونی شوند اگرچه ممکن است یک مساله منطقه ای باشد.

وی افزود: در رابطه با آمایش علمی آموزش عالی نیز وزیر به صورت خاص حکمی برای من صادر کرده است و باید به زودی کارگروه خاص آن تشکیل شود و کارها اجرایی شوند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۰۹ - ۲۳/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۴۱
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند  آفتاب کارون
شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند  بازتاب خوزستان
شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند  امید خوزستان
شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان تعامل با دانشگاه را گسترده تر کنند  تابناک