دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی کنسولگری دانشجویان خارجی/ ایجاد پایه های دیپلماسی علمی با 10 کشور
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه کنسولگری دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شده است، گفت: پایه های دیپلماسی علمی را نیز با 10 کشور خارجی ایجاد کرده ایم و در آینده نزدیک بین بسیاری از کشورهای خارجی تبادل دانشجو و کرسی های زبان فارسی خواهیم داشت.
راه اندازی کنسولگری دانشجویان خارجی/ ایجاد پایه های دیپلماسی علمی با 10 کشور علی محمد آخوندعلی در نشست خبری که امروز (21 بهمن ماه) به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به منظور تشریح دستاوردها برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و اعیاد شعبانیه با اشاره به پرداخت 80 درصد اعتبارات دانشگاه بابت حقوق پرسنل، اظهار کرد: هنگام تحویل گرفتن مدیریت این دانشگاه، یک هزار و 300 پرسنل و 600 تا 650 استاد داشتیم. نورم پرسنل نسبت به استادان باید 0.3 باشد این در حالی است که این رقم در دانشگاه شهید چمران اهواز شش برابر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانشگاه را با 150 میلیارد تومان بدهی و شرایط سخت از نظر زیر ساختی، خوابگاه های فرسوده و در زمان آموزش مجازی تحویل گرفتیم اما فورا تصمیم گرفته شد که باید آموزش به صورت حضوری برگزار شود. بنابراین سریعا اقدامات برای آماده سازی دانشگاه انجام شد و آموزش حضوری را آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع گفت: با بسیاری از صنایع خارج از دانشگاه و ادارات کل، ارتباطاتی برقرار کردیم به گونه ای که یکی از برنامه ها حفظ استعدادهای درخشان و اعطای بورسیه صنایع به این افراد بوده است.

وی بیان کرد: ما این ایده را دادیم اما دانشگاه یزد زودتر آن را عملیاتی کرد. انتظار می رود نهادهای حاکمیتی و وزارت صمت بیشتر در این زمینه کمک کنند.

پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی می شود

آخوندعلی گفت: یکی دیگر از برنامه های راهبردی، حرکت به سمت فناوری است که در این راستا بلافاصله راه اندازی پردیس علم و فناوری را در برنامه قرار دادیم که می تواند جایگاه یک پارک علم و فناوری را بگیرد. استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند کارهای فناورانه را در دانشگاه انجام دهند و خروجی کار آن ها به سمت کارگاه برود.

وی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت های این پردیس در حال آماده شدن است و با راه اندازی آن در زیرساخت های فناوری منطقه تحول ایجاد خواهد شد.

ایجاد پایه های دیپلماسی علمی با 10 کشور خارجی

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دانشجویان بین الملل عنوان کرد: در حال حاضر کنسولگری دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شده است.

وی افزود: پایه های دیپلماسی علمی را نیز با 10 کشور خارجی ایجاد کرده ایم و در آینده نزدیک بین بسیاری از کشورهای خارجی تبادل دانشجو و کرسی های زبان فارسی خواهیم داشت.

آخوندعلی گفت: با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز جلساتی داشتیم و اکنون دانشگاه شهید چمران اهواز به پاتوق ارتباط با کشورهای عربی تبدیل شده است.

وی با اشاره به افزوده شدن 18 تا 20 درصدی اعتبارات این دانشگاه گفت: از طریق کمیسیون تلفیق مجلس و سازمان برنامه و بودجه 75 میلیارد تومان به اعتبارات پایه امسال دانشگاه اضافه کردیم و با این کار توانستیم 50 تا 60 درصد بدهی ها را تعدیل کنیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به به روز بودن پرداخت های پرسنل بیان کرد: ساختمان هایی داشتیم که از قبل از انقلاب در اختیار این دانشگاه بود و تا حدی، اعتبار آن ها ساقط شده بود و معتادان به این ساختمان ها رفته بودند. بنابراین از طریق قانون مولدسازی دولت، 12 تا 13 منزل مسکونی را با 100 آپارتمان جایگزین می کنیم تا مشکل استادان جوان در کوی استادان حل شود.

ادامه دارد
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۳۴ - ۲۱/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۴۴