دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش رشته های علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز
 
دو رشته جدید به دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز افزوده می شود.
دو رشته جدید به دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز افزوده می شود.

افزایش رشته های دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اضافه شدن دو رشته جدید به این دانشکده از سال آینده، از استقبال داوطلبان و تکمیل ظرفیت سالانه همه رشته گرایش های دانشکده خبر داد.

دکتر عباس چرچی با اشاره به تدریس رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی در این دانشکده اظهار کرد: در حال حاضر سه گروه آموزشی زمین شناسی، سنجش از دور و GIS و زمین شناسی نفت و حوزه های رسوبی در این دانشکده فعال هستند و سالانه 40 تا 60 دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشکده پذیرفته می شوند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم زمین و GIS اهواز دومین دانشکده زمین شناسی کشور پس از دانشکده زمین دانشگاه شهید بهشتی است.

رئیس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در مقطع ارشد نیز 10 رشته گرایش تدریس می شوند که شامل زمین شناسی، آب های زیرزمینی، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی زیست محیطی، تکتونیک، سنجش از دور GIS، سنجش از دور زمین شناختی و زمین شناسی نفت هستند. همچنین برای اولین دو شته گرایش جدید گوهرشناسی و کانی های صنعتی و زمین شناسی مهندسی از سال آینده در این دانشکده فعال خواهند شد.

چرچی ادامه داد: در مقطع دکترای تخصصی گروه زمین شناسی نیز دو گرایش آب های زیرزمینی و زمین شناسی اقتصادی تدریس فعال هستند و در گروه سنجش از دور و GIS نیز دکترای تخصصی سنجش از دور GIS تدریس می شود. در گروه زمین شناسی نفت و حوزه های رسوبی فعال نیز دکترای زمین شناسی نفت دایر است.

وی بیان کرد: در مجموع یک رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته گرایش ارشد و پنج رشته گرایش دکترای تخصصی در این دانشکده فعال هستند.

رئیس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خوشبختانه در همه رشته گرایش ها سالانه ظرفیت رشته تکمیل می شود و از 4 تا 12 دانشجو در هر رشته گرایش پذیرش داریم، اما در رشته گرایش زمین شناسی نفت، با توجه به اینکه ما و دانشگاه شهید بهشتی تنها ارائه دهنده این گرایش در کشور هستیم، سالانه حدود 10 دانشجو در این رشته در دانشکده ما پذیرفته می شوند.

چرچی ادامه داد: در دوره دکتری نیز سالانه سه تا پنج دانشجو پذیرفته می شوند که شامل دکترای آموزشی و پژوهشی و دکترای پژوهش محور هستند. دانشجویان پژوهش محور با ارائه یک طرح پژوهشی، مشغول به پژوهش می شوند و نیازی به گذراندن درس ندارند.

وی یادآور شد: عمده ارتباط این دانشکده با صنایع نیز در بخش های نفت و آبفا است و مسائل این صنایع در قالب پایان نامه های ارشد و دکتری پژوهش و بررسی و حل می شوند.
   تاریخ: ۱۷:۴۰ - ۱۰/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۴۸