دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز برای جذب فارسی آموز از ارمنستان
 
رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فعالیت این مرکز با آموزش بیش از 100 زبان آموز، از برنامه ریزی برای پذیرش دانشجو از کشور ارمنستان از سال آینده خبر داد.
برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز برای جذب فارسی آموز از ارمنستان دکتر داوود پورمظفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت های نیمسال اول مرکز آزفا اظهار کرد: در سال تحصیلی 1403-1402 پس از یک سال وقفه، 100 فارسی آموز عراقی در مرکز آزفا جذب شدند. این زبان آموزان یک نیم سال زبان آموزی را گذراندند و تا خردادماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با هدف آموزش تصحیح نسخ خطی ویژه علاقه مندان کشورهای آسیای میانه، برنامه ای طراحی شده بود و داوطلبان و علاقه مندانی از کشورهای مختلف ثبت نام کردند اما با توجه به اینکه تقاضا دیر به دست ما رسید و از سوی دیگر امور کنسولی زمان بر است و ممکن بود که جذب داوطلب به فصل گرمای اهواز برسد بنابراین، این برنامه اجرا نخواهد شد.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: علاوه بر 100 زبان آموز عراقی، در حال حاضر یک دانشجو از کشور ترکیه در حال گذراندن در دوره آموزش زبان فارسی است.

وی با اشاره به همکاری های بین المللی این مرکز، عنوان کرد: در حال رایزنی با یکی از دانشگاه های ایروان هستیم و اسفندماه سال جاری میزبان نماینده ای از این دانشگاه خواهیم بود و در راستای افزایش مناسبات علمی و فرهنگی، امیدواریم از سال آینده پذیرای دانشجویانی از کشور ارمنستان باشیم.

پورمظفری با اشاره به دلیل اجرا نشدن مدارس فصلی این مرکز بیان کرد: امسال مدارس فصلی برگزار نشدند و علت اصلی آن کمبود نیروی مدرس بود؛ احتمالا سال آینده مجددا مدارس فصلی آموزش زبان فارسی برپا خواهند شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۵۶ - ۰۳/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۴۱