دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید معاونان فرهنگی دانشگاه های خوزستان بر مشارکت دانشجویان در انتخاب
 
در پنجمین نشست شورای فرهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان خوزستان، معاونان فرهنگی دانشگاه ها بر لزوم مشارکت دانشگاه ها در انتخابات تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مهدی بیژن زاده، معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این گردهمایی که امروز (25 دی ماه) با موضوع انتخابات در دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به قشر دانشگاهی اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان امید است. تلاش ما برای اجرای برنامه ها بیشتر از طریق تشکل های دانشجویی انجام می شود و این تشکل ها از جمله بسیج دانشجویی، پیگیر برگزاری مناظرات انتخاباتی هستند.

او افزود: برنامه های انتخاباتی در دانشگاه به صورت مناظره ای برگزار می شوند و در برخی موارد از شخصیت های سیاسی دعوت خواهد شد.

مجید حمدانی، معاون آموزشی فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز گفت: با توجه به رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم تراز انقلاب، فعالیت هایی پیش بینی شده که شامل برگزاری کارگاه ها و سیمنار ها و استفاده از ظرفیت فضای رسانه ای مجازی، نمایش فیلم های مرتبط، فعال سازی انجمن های دانشجویی و برگزاری دوره های مختلف است.

وی عنوان کرد: برنامه های پیش بینی شده ویژه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان است. همچنین قرار است اردوی 700 نفره به مشهد برگزار شود که دراین اردو مفاهیم دینی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی برای دانشجویان تبیین می شود.

معاون آموزشی فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان با حدود 6 هزارو 500 دانشجوی کارشناسی و 2 هزار و 500 مهارت آموز فعال است.

حجت الاسلام عیدیان معاون نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: لازمه برگزاری انتخابات پرشور، گفتگو و شنیدن نظرات مختلف است؛ به این منظور سلسه نشست هایی برای اساتید پیش بینی شده است. همچنین از ظرفیت ائمه جمعه و اساتید گروه معارف نیز استفاده می شود. در حوزه دانشجویی نیز جلساتی با تشکل های دانشجویی برگزار شده است.

لطف الله عبداللهی، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور خوزستان نیز عنوان کرد: پیرو سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات، حل مشکلات و ایجاد تحول، دانشگاه پیام نور چندین بخشنامه در این خصوص دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات و ایجاد انگیزه برنامه ریزی شده است، افزود: به این منظور، استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی را در دستور کار قرار داده ایم.

امین عطارزاده، قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان نیز گفت: جهاد دانشگاهی همانند دیگر نهاد های انقلابی، در راستای برگزاری باشکوه انتخابات، برنامه ها و ظرفیت های فرهنگی خود را هم سو کرده است؛ خط مشی سازمان جهاد دانشگاهی فراجناحی است و در راستای تبیین حضور حداکثری مردم، همراه با آگاهی تلاش می کند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد آگاهی در جامعه دانشگاهی، ادامه داد: سال های گذشته نیز جهاد دانشگاهی خوزستان جزو حوزه های اخذ رای بوده است و امسال نیز این گونه خواهد بود. سعی می شود از این ظرفیت جهاد در راستای حضور حداکثری مردم استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهروز نژاد، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان نیز گفت: مقوله اخلاق انتخاباتی بسیار مهم است؛ متاسفانه در سال های انتخابات چه از ابتدای کاندیداتوری، چه در ایام انتخابات و چه بعد از انتخابات، بخش قابل توجهی از جامعه درگیر بداخلاقی ها می شوند. اگر در اجرای برنامه ها حساسیت نسبت به اخلاق وجود داشته باشد، رشد جامعه در این حوزه، برکات خود را در سایر عرصه های سیاسی نیز نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو انتخابات همزمان برگزار می شود، متاسفانه بین توده مردم و جامعه دانشگاهیان توقعات درستی نسبت به این دو مجلس وجود ندارد. اگر بتوان به کار ویژه هر مجلس و ساختار قانونی آن ها اشاره کنیم طبیعتاً در انتخاب درست نیز اثرگذار است.

سید محمدرضا داوودی، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز گفت: انتخابات امسال، پس از ناآرامی های سال گذشته برگزار می شود و این مساله بسیار مهم است. باتوجه به انتخابات پیش رو هدف ما فعال کردن تشکل ها و برگزاری کرسی و تریبون دانشجویی است.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید کار های نو انجام داد و در حال برگزاری برنامه های هنری از جمله تئاتر در این حوزه هستیم. پیشنهاد می شود صندوق ثابت اخذ رای برای دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های مجاور محلات مسکونی در نظر گرفته شود.

سیدمنصور موسوی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز گفت: در دانشگاه آزاد، حدود سه ماه است که دستورالعمل برای انتخابات ارسال شده است و از نظر مضمون و محتوا، هدف آن افزایش حداکثری مشارکت است و ابتدا باید دانشجویان را وارد عرصه کنیم.

وی افزود: بحث اصلی، مشارکت و انتخاب اصلح است. در این راستا برنامه ها و کرسی هایی برگزار می شود. از نمایندگان مردم تهران و اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز دعوت شده است که در برنامه های پرسش و پاسخ و مناظره حضور پیدا کنند. از افراد برای تبیین و ارایه راهکار مشارکت حداکثری استفاده خواهد شد. با توجه به اتفاقات سال گذشته، ممکن است نسبت مشارکت کاهش داشته باشد، بنابراین باید تلاش کرد که مشارکت حداکثری شود تا مشت آهنین در دهان یاوه گویان باشد و از انتخابات سربلند خارج شویم.
منبع خبر:
بسیج نیوز
   تاریخ: ۱۹:۰۲ - ۲۶/۱۰/۱۴۰۲   بازدید: ۴۷