دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانش آموختن 700 دانشجوی بین الملل از دانشگاه شهید چمران
 
700 دانشجوی بین الملل در پنج سال گذشته از دانشگاه شهید چمران اهواز دانش آموخته شدند.
700 دانشجوی بین الملل در پنج سال گذشته از دانشگاه شهید چمران اهواز دانش آموخته شدند.

دانش آموختن 700 دانشجوی بین الملل از دانشگاه شهید چمرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس دانشگاه چمران اهواز گفت: بیش از 700 دانشجوی بین الملل در پنج سال گذشته از دانشگاه شهید چمران اهواز دانش آموخته شدند.
علی محمد آخوندعلی افزود: مأموریت های برون مرزی شبکه جهانی الاهواز از درون مرزی اهمیت بیشتری دارد و باید تمرکز بیشتری بر این مسئله صورت گیرد.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به حادثه تروریستی در کرمان اشاره کرد و افزود: جمعی از هم وطنان عزیزمان توسط کسانی که بویی از انسانیت نبرده بودند به شهادت رسیدند که این واقعه ناگوار را به همه ملت ایران تسلیت عرض می کنم.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل تردد دانشجویان عراقی در دانشگاه چمران اهواز دیده شده است؛ تصریح کرد: دفتر کنسولی برای دانشجویان عراقی جهت تمدید روادید اختصاص داده شده است و دانشجویان می توانند با مراجعه به این دفتر مشکلاتشان را برطرف کنند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، خوزستان را مهد دانش و دانشمندان دانست و افزود: 70 سال از فعالیت دانشگاه شهید چمران اهواز می گذرد؛ نام قدیم آن جندی شاپور بوده است؛ دانشگاه جندی شاپور تا قرن هفتم دایر بود و در زمان خود دانشمندان ارزشمندی تربیت کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه چمران اهواز به عنوان دانشگاه مادر و بزرگترین دانشگاه در جنوب غرب کشور است، ادامه داد: این دانشگاه به دلیل حضور شهید چمران در دوران دفاع مقدس به این نام مزین شد.
رئیس دانشگاه چمران اهواز ابراز داشت: اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز بیش از 650 نفر در تخصص های گوناگون متناسب با نیازهای کشور و استان هستند؛ همچنین 16 دانشکده و پردیس در دانشگاه وجود دارد و بیش از 400 رشته تحصیلی و 70 گروه آموزشی را در دانشگاه شهید چمران اهواز داریم.
آخوند علی گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از دانشگاه چمران اهواز مشتق شده است که می توانند در اقتصاد دریار محور استان توسعه ایجاد کنند.
رئیس دانشگاه چمران اهواز با اشاره به تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: در دانشگاه شهید چمران اهواز مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی به ویژه عراق را توسعه داده ایم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه چمران اهواز بسترهای لازم مطالعاتی در زمینه مطالعات زیستی، کنترل منابع آبی و ... را ایجاد کرده است، ابراز داشت: دانشگاه چمران اهواز در زمینه انواع آبیاری، ریزگردها، ماسه های بادی « تپه های روان» و ... روش های کنترل را بررسی کرده و این منابع عظیم خدادادی را مورد مطالعه قرار داده است.
آخوند علی با اشاره به سیل 1398 گفت: تمام کانون های ریزگرد و روش های کنترل آن توسط دانشگاه شهید چمران اهواز شناسایی شده است.
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۱۹/۱۰/۱۴۰۲   بازدید: ۴۶