دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی راهی برای رفع چالش های جامعه است
 
اهواز- ایرنا - رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: راه اندازی پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه چمران راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و چالش های منطقه است.
پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی راهی برای رفع چالش های جامعه است اهواز- ایرنا - رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: راه اندازی پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه چمران راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و چالش های منطقه است.

علی محمد آخوند علی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به خبرنگار ایرنا بیان کرد: دانشگاه چمران اهواز طی سال های اخیر راه اندازی پردیس علم و فناوری مستقل را در دستور کار قرار داده و تیم های تخصصی متشکل از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب 30 گروه تخصصی در حال فراهم کردن مقدمات فراگیری روش شناسی ورود به عرصه پژوهش های کاربردی هستند تا فاصله موجود بین دانشگاه و جامعه را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه به زودی راه اندازی پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی برای اولین بار در کشور در دانشگاه چمران نهایی می شود اظهارکرد: مجوز راه اندازی این پردیس در حال صادر شدن است البته موافقت اولیه و اصولی آن داده شده است.

آخوند علی افزود: با راه اندازی این پردیس گام اولیه برای رفع چالش های جامعه برداشته شده است و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز پایه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد منطقه را دانشگاه ها به ویژه چمران اهواز دانست و گفت: قرار است پردیس دانشگاهی در پایلوت های کوچک، زیرساخت های لازم را برای برداشتن گام های بلند فناوری که به چالش های اقتصاد، بیکاری، مسایل اجتماعی و صنعت مرتبط است بردارد.

وی بیان کرد: فرآیند شکل گیری این پردیس در دانشگاه چمران اهواز در حال انجام است که امید است به تولید و پرکردن خلاهای حوزه های مختلف منجر شود.

علیرضا زراسوندی مدیر کل پیشتیبانی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اخیرا اعلام کرد مجوز راه اندازی 12 پردیس علم و فناوری برای دانشگاه های کشور در شورای گسترش صادر شده و مستندات پردیس دانشگاه چمران اهواز به عنوان اولین پردیس مستقل دانشگاهی آماده شده است.

بیشتر بخوانید راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه چمران در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه چمران در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد
پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه چمران اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه چمران اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند
وزیر علوم بر شتاب بخشی طرح های عمرانی دانشگاه چمران اهواز تاکید کرد وزیر علوم بر شتاب بخشی طرح های عمرانی دانشگاه چمران اهواز تاکید کرد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۲۲ - ۲۹/۰۹/۱۴۰۲   بازدید: ۴۹